Deklaracja Dostępności
Informacje ogólne
Niniejsza deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej sp.buczyna.edu.pl, zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona ta jest zarządzana przez Szkołę Podstawową im. Marii Konopnickiej w Buczynie i została opracowana z myślą o zapewnieniu jak największej dostępności dla wszystkich użytkowników.
Data publikacji i aktualizacji
Strona została opublikowana dnia 17 czerwca 2025 roku. Ostatnia aktualizacja deklaracji dostępności miała miejsce dnia .
Stopień zgodności z wymogami dostępności
Strona internetowa sp.buczyna.edu.pl jest częściowo zgodna z wymogami ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z dnia 4 kwietnia 2019 r, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Nieosiągalne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Dokumenty pdf, doc, docx zamieszczone na stronie nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi, a przygotujemy go w formie dostępnej cyfrowo lub w wersji alternatywnej.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Metoda oceny dostępności
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Do końca roku 2025 wprowadzimy dodatkowy zestaw skrótów klawiszowych, poprawiający znacznie nawigacje na stronie.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Jędrzej Bajer - mejlowo jedrzej@jbs.media lub telefonicznie +48 533 807 040.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do sekretariatu naszej szkoły:
- Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Buczynie,
- Adres: Buczyna 17, 59-160 Radwanice,
- mejl: sekretariat@spb.radwanice.pl,
- telefon +48 (76) 831 13 12.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Buczynie – Budynek główny – Buczyna 17,
- Do budynku znajdującego się Buczyna 17 prowadzą dwa wejścia, główne wejście z dwoma szerokimi stopniami, wejście boczne z jednym stopniem, dwa wyjścia ewakuacyjne – wejście główne i wejście boczne szkoły, trzecie wejście od strony ogrodu
- Drzwi wewnętrzne do pomieszczeń szkoły mają przynajmniej 90 cm szerokości.
- Budynek szkoły jest dwupiętrowy. Dojście na I i II piętro budynku nie jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością.
- Sekretariat szkoły znajduje się po prawej strony od wejścia głównego, a lewej od wejścia bocznego.
- Drogi ewakuacyjne w budynku spełniają wymagania warunków technicznych pod względem długości przejść i dojść pożarowych, szerokości i wysokości dróg ewakuacyjnych jak i kierunków otwierania drzwi.
- W budynku zastosowano oświetlenie awaryjne ewakuacyjne oraz oznakowania ewakuacji dróg i wyjść.
- W uzasadnionych przypadkach do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Na terenie placówki nie ma parkingu z wyznaczonym miejscem postojowym dla pojazdów przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
6. W uzasadnionych przypadkach do sali może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem. – sala gimnastyczna – Buczyna 20.,
- Do budynku znajdującego się przy Buczyna 20 prowadzą 2 wejścia: główne wejście od strony ulicy Buczyna z dwoma szerokimi stopniami i podjazdem z poręczą, wejście boczne (wyjście ewakuacyjne) z dwoma szerokimi stopniami. Dla osób z niepełnosprawnością przeznaczone jest wejście główne.
- Schody spełniają wymagania techniczne. Przy wejściu głównym mają zamontowaną poręcz.
- Budynek szkoły jest dwupiętrowy. Dojście na I i II piętro budynku nie jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością.
- Dostęp do sali gimnastycznej i szatni zapewnia osobom z niepełnosprawnością jednolity poziom posadzki parteru.
- W uzasadnionych przypadkach do sali może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- W budynku nie można korzystać z tłumacza PJM.
- W szkole nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynkach szkoły nie ma zamontowanych platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- W uzasadnionych przypadkach do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Szkoła nie posiada głośników systemu Totupoint naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.